Friday, October 22, 2010

Business business kaya !

Saya adalah seorang budak DIP in Business Management ,so mesti la dalam otak ade psal duit je kan .haha .Aku tulis ni untuk bagi korang sume bace la kisah2 menarik yang perlu diharungi untuk jadi seorang yang berjaya lantas bergelar JUTAWAN .Bukan senang beb nak jadi jutawan ,banyak halangan ,onak duri kite kena tempuh ,lagi2 kite ni hidup dalam masyarakat asia yang memang kuat cemburu .Orang kalau dah cemburu ape2 je die sanggup buat untuk jatuhkan orang tu ,aku banyak gak dengar bile orang melayu bukak kedai sebelah2 mesti kebanyakan nya akan ditutup atau senang cite lingkup ah kan .Tu yang aku nak cakap nie ,kite kat Malaysia nie ,kalau berjaya dalam satu bidang ,ingat senang ke nak kekalkan kejayaan tu ? .Ya memang boleh dengan doa dan usaha yang kite curahkan .Tapi ingat tak korang ,jutawan2 zaman sekarang nie ,kalau korang tengok background kerja diorang ,kisah hidup diorang ,sedih weh ,diorang sanggup buat ape asalkan nak berjaya .Ok lah kalau aku cite panjang2 pun bukan korang paham pun kan ,nie hah aku kasi korang sorang Role Model yang memang faymes lah .


Nie ha ,
Korang selalu tak nampak muke die nie kat paper ke majalah ke ape ?mesti pernah nye lah .Nama die DR. AZIZAN OSMAN .Beliau berusia 35 tahun dan beliau ni lah yang terkenal dengan program motivasi die ,memang giler die nie beb .Aku memang tabik spring ah kat die ,Mane taknye die sekarang nie mentor no.1 kejayaan dan kekayaan kat Malaysia .Seperti orang lain die nie orang biasa tapi sikap dan pemikiran dia lah yang buat die jadi orang yang luar biasa .Latarbelakang pengalaman bekerja die penuh dengan alur turun naik ,tak menentu .Segala yang dibuat pada usia muda nya pasti menemui jalan buntu .Tapi semangat,kesabaran,doa ,tulah yang buat die jadi orang yang paling berjaya sekarang .Setelah aku baca kisah hidup die ,semangat aku macam jadi berkobar2 ,hati aku kate aku nak jadi macam dia .Tapi tulah ,aku berdoa dan cube contohi die .Role Model aku nie ,aku kaya aku belanja satu KL makan :p haha .So thanks la korang vbace harap korang paham ape yang aku tulis sebab aku nie melalut kadang2 .haha .

Alright guys ,CHOW !
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...